"Nie anioł stróż"

mojego Anioła Stróża nie widać
choć nie zazdrości archaniołom
nie strzeże nikogo jak na obrazku
przewraca kładkę po której idę
rzuca w przepaść na zbitą głowę
wyciąga za nogawki
 pyta - jak leci
 mówię mu nieprzyzwoity po łacinie banał
- Aniele tobie łatwo bo nie masz ciała
ale mnie sempiterna zabolała
nie rozumie strzeżonego Pan Bóg nie strzeże
  do Boga idzie się na całego
przez kładkę skopaną
przez miłość która wyszła bokiem
przez rozpacz ze szczegółami
przez korek uliczny w którym ugrzęzło pogotowie z syreną
czasem jak stonoga co pomyliła nogi i stanęła jak noga
tłumaczył i ja tłumaczę ale na obrazkach inaczej

 ks. Jan Twardowski

Zadumałam się nad tymi aniołami, zupełnie niechcący i trochę przy okazji. I tak mi się dobrze dumało, że naplątałam w temacie aniołów więcej niż zamierzałam. Anielski temat zarządziła Justynka>> jako kolejną lekcję naszej wspólnej nauki frywolitki>>, którą prowadzi razem z Renią>> .
Miały być tylko skrzydełka...


 
bo mam co do nich pewien plan, ale ten musi poczekać do Świąt. Skrzydełka według schematu z książki pani A.Przeniosło. Takie same ma aniołek wydziergany przez Justynkę i pozujący na banerku ;-)
 Z resztek nitki na czółenku wysupłałam małego prostego aniołka według popularnego w sieci schematu. Takich aniołków nasupłałam mnóstwo w ubiegłym roku, ale jakoś tak mi się niepostrzeżenie rozeszły, że z pewnością jeszcze trochę ich zrobię, bo przyznam, że bardzo lubię ten prościutki wzorek. Ten egzemplarz troszkę przyozdobiony malutkimi,  skrzącymi cyrkoniami. (których nijak, nie umiem sfotografować;-))


Na tym miałam zadanie zakończyć, ale wczoraj pisząc tego posta zadumałam się nad anielskim tematem tak bardzo, że korzystając z wolnego, przedświątecznego popołudnia wysupłałam sobie  jeszcze jednego aniołka :-)

Powstał według tego schematu>> tylko sukienkę ma trochę zmodyfikowaną, (krótszą), bo supłałam z resztek kordonka i najzwyczajniej w świecie mi go zabrakło;). Głowa też nie do końca taka jak być powinna, ale nic lepszego nie znalazłam w swoich koralikowych zbiorach;-). Z zaskoczeniem stwierdziłam, że wzór na tyle dobry, że całość układa się  bez dodatkowego usztywniania. Jak tylko uzupełnię zapasy białego kordonka i oczywiście czas pozwoli, to mam wielką ochotę spróbować jeszcze raz podejść do aniołków 3D.

Ale na razie tyle w anielskim temacie...

  zdecydowanie czas zejść na ziemię :-))

 A kiedyś...,dawno temu;) z zapałem plotłam anioły z papieru, takie jak ten na przykład>>

Pozdrawiam serdecznie;-)
Ola


29 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. śnieżnobiałe frywolitki mają wielki urok. Prześliczne aniołki wysupłałaś, szczególnie podziwiam tego przestrzennego, bo jakoś sama nie mogę się odważyć, żeby spróbować zrobić takiego :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniołeczki śliczne, takie malutkie słodziaki!!! Ale te skrzydełka są boskie po prostu!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe te skrzydła, też je kiedyś popełniłam... cudne sa! ale i te pozostałe aniołki rewelacyjne. Wyczuwam święta!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Boskie. Aniołki są rozkoszne na fotkach, ale zdjęcia to tylko zdjęcia, choćby najlepsze;... a przy mnie jest prawdziwy aniołek, który na swoich błyszczących skrzydełkach przyfrunął od Ciebie do mnie, i wiem, że on nie jest tylko śliczną frywolitką, ale czymś więcej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne frywolitkowe aniołki :)
    Niestety, kocham frywolitkę ,ale bez wzajemności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, piękne i jeszcze raz piękne. Skrzydła są niesamowite, uwielbiam ten wzór, maluszek uroczy, a przestrzenniak wszyscy widzą, jest super. A Anioł Stróż? to że go nie widać to nie znaczy że go nie ma :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oleńko czy coś upleciesz czy frywolitkujesz mnie się bardzo podoba. Aniołki są cudowne szczególnie ten maleńki, a pleciony z różami też cudny. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Olu przepiękne te frywolitkowe Anioły . I ten maleńki z cyrkoniami i ten 3D skradł moje serce, A skrzydełka też mi się bardzo podobają. Zajrzałam też do papierowego Anioła też jest uroczy. Znaczy się w tematach anielskich jesteś już mistrzem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałam napisać , że z tego aniołka tylko skrzydełka zostały...
    a tu ciąg dalszy nastąpił!

    Zastępy zstępujcie! ;-DDD

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne i aniołki i skrzydełka:) Prawdziwe cudeńka. Lubię poezję ks. J.Twardowskiego - piękny ten anielski wiersz...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny wiersz! Ks. Twardowskiego mogę czytać bez końca. Anioł to temat ponadczasowy, jest symbolem czystego piękna i jakiejś tęsknoty. Lubię je w każdej postaci. Twoje aniołki Olu są śliczne. Nawet same skrzydełka pięknie się prezentują i działają na wyobraźnię.
    Cieplutko Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wierzę w mojego Anioła Stróża, wierzę, że jest przy mnie i strzeże mnie i moją rodzinę:)
    Olu zazdroszczę, bo ja jeszcze w malinach jestem z wyzwaniami, ale mam zapisany ten sam wzór:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne skrzydełka i Aniołki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Skrzydełka urzekł mnie najbardziej, takie trochę bajkowe ;) zeszłoroczne aniołki się rozeszły, czas pomyśleć o swojej choince :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Skrzydła mnie zauroczyły - już mam nawet na nie zastosowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anielskie zadanie wykonałaś ślicznie. Piękne skrzydełka i aniołki też.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Anielskie zadanie wykonałaś ślicznie. Piękne skrzydełka i aniołki też.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wykonane zadanie:) Dzięki, ze mi przypomniałaś, ze mozna zrobić prostego płaskiego, a jednocześnie uroczego aniołka:)
    ten 3D jest wspanialy:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skrzydła aż rwą się do lotu tak perfekcyjnie wykonane !!!! Pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
  21. Buenas tardes/noches. ¿Tiene el esquema de esas figuras? ¡son lindisimos! quiero hacerlos aqui en Brasil:
    Graciasy

    OdpowiedzUsuń
  22. Wpadłam jeszcze raz aniołki popodziwiac!
    No piękne! Wszystkie razem i każdy z osobna

    OdpowiedzUsuń
  23. Is there a pattern available for the wings?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim, którzy pozostawionym słowem mobilizują mnie do pracy:)

Copyright © 2014 Papierolki , Blogger