Różowe morze.

Dawno mnie tu nie było... Jakoś mi ten listopad przecieka przez palce. Dni krótkie, roboty huk, weny brak a w międzyczasie ekspresowy nadmorski reset i oczywiście świętowanie. To oficjalne, wpisane w kalendarz czerwoną czcionką i to mniej oficjalne, ale równie ważne, bo związane z rodzinnymi uroczystościami. Zdecydowanie wyjątkowy mam tegoroczny listopad i nawet nie zdążyłam zauważyć, że czas na listopadową, jesienną depresję;-) Zresztą wyjątkowa pogoda do depresji jakoś specjalnie nie skłania. Różowe morze to też sprawa absolutnie wyjątkowa. Podobno są na świecie takie plaże i jeziora, ale biorąc pod uwagę, iż raczej daleko, i że z różnych względów moje turystyczno - wakacyjne wypady trwają co najwyżej trzy dni, to raczej na żywo ich sobie nie obejrzę. Chociaż..., życie bywa bardzo zaskakujące, więc kto wie;-)
Póki co, mogłam sobie za to pooglądać błękit listopadowego Bałtyku, a różowy zabrałam ze sobą tylko kordonek. Prawdę mówiąc zabrałam też biały, ale tego mi się nie udało użyć, bo piękna pogoda bardziej sprzyjała długim spacerom w prawie letnim słońcu niż supłaniu zimowych śnieżynek.
Za to różowy kordonek z przyjemnością zamieniłam we frywolną, serdeczną zakładkę (wzór serduszka Irene Woo). Mnóstwo już takich u mnie widzieliście, bo bardzo je lubię robić, ale różowej jeszcze nie było. 




Ten róż, za którym delikatnie mówiąc nigdy nie przepadałam, a z którym trochę zaprzyjaźniłam się całkiem niedawno, nie jest przypadkowy. Różowe wyzwanie>> ogłosiły dziewczyny Z Klubu Twórczych Mam dodając do tematu bardzo ważne przesłanie związane z profilaktyką nowotworową raka piersi i symbolem różowej wstążeczki. 

https://klub-tworczych-mam.blogspot.com/2018/10/wyzwanie-specjalne-z-rozem.html


Może i mama ze mnie już doświadczona, ale twórcza czasem bywam, a do tego z przesłaniem badań profilaktycznych bardzo jestem związana i to nie tylko w teorii. Swoją historię kiedyś już opowiedziałam (tutaj>>) więc nie będę się powtarzać, ale tym małym różowym akcentem chciałam przypomnieć Ci o najważniejszej osobie na świecie, czyli o Tobie!

Pilnowanie badań profilaktycznych to nie jest kwestia czasu czy ochoty. To tak naprawdę sprawa życia i śmierci. Na mojej czteroosobowej sali najmłodsza dziewczyna miała dwadzieścia parę lat i była zapaloną sportsmenką, a najstarsza miała ponad siedemdziesiąt lat i tytuł naukowy. Rak jest wzorowym przykładem demokracji, niewiele robi sobie z wieku, stanu posiadania, światopoglądu, wykształcenia czy medycznych statystyk, wedle których ustala się oficjalne reguły badań profilaktycznych. To Twoje życie więc i Twoje zasady, i Twoja troska jest tu najważniejsza, a ja tylko serdecznie do niej namawiam.

A do różowego przesłania dołączam kilka widoków najpiękniejszego morza na świecie:-)





 



 Tak, to listopad;-).
Pozdrawiam więc jesiennie...



20 komentarzy:

  1. Przepiękna zakładka Olu i śliczne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu zakładka cudna i jak nie przepadam za różowym tak ta mi się bardzo podoba. Przesłanie jak najbardziej na czasie , zawsze . A widoki z mieleńskiej plaży cudne.. nie byłam jeszcze nigdy w tym czasie nad Bałtykiem .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakładka piękna, ale i widoki cudowne - oj zazdrościć takiego wypadu! pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna różowa zakładka Olu. A przesłanie jakie niesie - bardzo ważne!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie, wszystko pięknie. Pozwól, że jednak napiszę, że przede wszystkim piękna idea. Tak, trzeba przypominać o badaniach kontrolnych, a także o samokontroli, która akurat w tym wypadku jest po prostu łatwa. A tak na marginesie, właśnie usiadłam, żeby napisać posta w tym samym temacie, ale cóż … i tak powstanie, bo przypominania nigdy dość. Zakładka przepiękna, delikatna, kwintesencja "naszej" koronki. A morze, jest przepiękne. Uwielbiam i to właśnie w takim czasie, bez tłumów, gwaru. Piękne, piękne i jeszcze raz piękne wszystko. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. zakładka wykonana perfekcyjnie jak zawsze :) kolor niby różowy ale wygląda bardzo delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bałtyk o tej porze roku cieszy tym ze plaże sa puste, lato to taki spęd.... Fajnie ze wypoczelas Olu i łyknęłas jodu! Supełki różowe urocze ... Dzieki za trafne dopowiedzenie tematu różowej wstążeczki ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Olu przede wszystkim pozwoliłam sobie na przeczytanie posta, którego podlinkowałaś!! Wspaniale opisałaś swoje przejścia, otworzyłaś się i mam nadzieję, że dotarłaś do wielu dziewczyn! A zakładka jest piękna!! Cudowne, cieniowane serce!! Zdjęcia super. Kocham nasz Bałtyk o każdej porze roku i dziękuje Tobie za tą krótką fotorelację znad morza :)) Buziaki posyłam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie napisałaś o tym, co najważniejsze. Jak trzeba zadbać o ład w życiu. Albo go przywrócić. Tam, gdzie możemy.
    Rany. W ogóle to wiadomo, piękna nasza Polska cała, ale przecież ten Bałtyk to jakiś odjazd, w różowych oczopląsach tak mu do twarzy, i zawsze jest w najlepszej formie.
    Frywolitka prześliczna i różowa:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna frywolitka i Bałtyk, ale najpiękniejsza jest ta różowa IDEA. Zawsze warto o niej przypominać, mam już kilka ofiar w rodzinie, a sama jestem po kilku biopsjach...na szczęście wyszły dobrze, ale ten wielki strach w oczekiwaniu na wyniki pamiętam.
    Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam Twój starszy post... Trafił tam gdzie trzeba :) I na pewno zostanie w mojej pamięci. Już pisałam u Justynki na Wielkie Małe Pasje, że kiedyś słyszałam, że kobiety - kiedy są w ciąży - regularnie się badają ze względu na dobro Maleństwa, a po porodzie o sobie zapominają... bo a to szczepienia, a to katarek, a to ząbkowanie itp. Tak się stało w moim przypadku :) Dzięki postom takim jak Twój czy akcji w Klubie Twórczych Mam przypominam sobie o sobie samej ;)
    Twoje zdjęcia uwielbiam, pięknie oprawiłaś zdjęciowo Bałtyk :) Tęsknię za nim strasznie, nie byłam tam od ponad roku...
    A frywolna zakładka śliczna, różowy bardzo pasuje do tego wzoru :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem, jestem Oleńko i nieustannie podziwiam, wszystko. Zatęskniłam za morzem, a Ty mi bilet do Warszawy kupiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację Olu, profilaktyka najważniejsza.
    Zakładka śliczna, a morze... ech, chciałabym tam się wyrwać choć na parę dni, nawet w dzisiejszy mroźny dzień;)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolor dobry jak każdy inny oby przypominał i napominał....Niestety w naszej rzeczywistości profilaktyka jest o tyle utrudniona, że większość lekarzy dopóki nic się specjalnego nie dzieje nie jest zbyt chętna dawać zlecenia na dokładniejsze badania...
    Więc niestety takowe zazwyczaj trzeba robić prwywatnie.
    Ale , robić trzeba. Mam przykład w najbliższym otoczeniu, dziewczyna dzięki takiej "ciekawości" być może uniknęła najgorszego, bo w porę wykryte i malutkie i jeszcze nie zezłośliwiało...

    A ja do dzisiaj pamiętam nasze "nocne Polaków rozmowy" w czasie twojego przymusowego urlopu...

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna, delikatna zakładka z jakże ważnym przesłaniem. Zdjęcia Bałtyku cudowne :) Jesienią wygląda o wiele piękniej niż latem, plaże są puste i bardziej "dzikie"

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna zakładka i wspaniałe nadmorskie krajobrazy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna jest twoja zakładka z przesłaniem. Ja pamiętam , bo też mam swoja historię za sobą.
    To piekne frywolitkowe serduszko nosiłabym na szyi, bo mi sie bardzo podoba. Może juz niedługo poznam tę piękną technikę rękodzielniczą i sie jej nauczę. Bardzo bym chciała. Bo frywolitka bardzo mi się podoba. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nad morzem o tej porze roku jest piękne. Byłam po sezonie, te puste niemalże plaże, spokój szum fal i sztorm jest nie do opisania. Zawsze robię mnóstwo zdjęć na pamiatkę.
      Przepraszam za pisownię, coś mi komputer robi psikusa i internet się zawiesza. Pozdrawionka

      Usuń
  18. Absolutnie przepiękna jest ta zakładka. Podziwiam wszystkie Twoje frywolitki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim, którzy pozostawionym słowem mobilizują mnie do pracy:)

Copyright © 2014 Papierolki , Blogger